Sky Sports maakt flinke blunder bij promotie US Grand Prix

De twitteraars van de Britse TV-zender zijn een beetje lui geweest bij het aanprijzen van de United States Grand Prix in Austin. De traditionele 'Race Week'-tweet leverde daardoor een pijnlijke blunder op.
@media (max-width: 679px){#fig-65d57d83afdb2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83afdb2 img{#fig-65d57d83afdb2 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-65d57d83afdb2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83afdb2 img{#fig-65d57d83afdb2 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65d57d83afdb2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83afdb2 img{#fig-65d57d83afdb2 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65d57d83afdb2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83afdb2 img{#fig-65d57d83afdb2 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Sky Sports maakt flinke blunder bij promotie US Grand Prix

Bij het ingaan van elke week met een Grand Prix aan het eind zie je ze op Twitter constant voorbij komen: gephotoshopte afbeeldingen met de enthousiaste tekst 'RACE WEEK!'. In theorie is het maken van zo'n post geen uitdaging.

In de praktijk kun je echter onbedoeld een hoop fout doen. Dat bewees Britse F1 uitzendrechtenhouder Sky Sports F1 nog maar eens met hun poging om de United States Grand Prix te Austin te promoten.

@media (max-width: 680px){#fig-65d57d83b007c img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b007c img{#fig-65d57d83b007c img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65d57d83b007c img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b007c img{#fig-65d57d83b007c img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65d57d83b007c img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b007c img{#fig-65d57d83b007c img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Kunstmestkleuren

Voor de afbeelding gebruikte Sky tweevoudig wereldkampioen Max Verstappen en de rijders van het enige Amerikaanse team in de sport: Haas. Met het uiterlijk van Kevin Magnussen en Mick Schumacher was echter het nodige mis.

De admins van Sky hadden er kennelijk even niet op gelet dat Mick nog trots in de oude overall van het team stond te glimlachen, compleet met de inmiddels extreem controversiële titelsponsor Uralkali. Het kunstmestconcern van de familie Mazepin is immers al sinds de wintertest in Bahrein niet meer verbonden aan het team, om overduidelijke redenen.

Kevin Mazepin

Bij de afbeelding van Schumacher kunnen we Sky nog het voordeel van de twijfel geven, maar Kevin Magnussen is doelbewust toegetakeld. Naast de Uralkali-kleuren heeft Kevin immers het logo van de Universiteit van Moskou op zijn buik staan.

De 'Moscow State University'-logo's werden echter alleen gedragen door ene Nikita Mazepin. De jonge Rus was namelijk verplicht een studie te volgen en zijn universiteit bij sportevenementen om de Russische dienstplicht te ontlopen. Sky Sports heeft dus duidelijk gewoon even de kop van Kevin op het lichaam van Nikita geplakt.

@media (max-width: 680px){#fig-65d57d83b0278 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b0278 img{#fig-65d57d83b0278 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65d57d83b0278 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b0278 img{#fig-65d57d83b0278 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65d57d83b0278 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b0278 img{#fig-65d57d83b0278 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Op naar de volgende

@media (max-width: 680px){#fig-65d57d83b040e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b040e img{#fig-65d57d83b040e img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65d57d83b040e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b040e img{#fig-65d57d83b040e img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65d57d83b040e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65d57d83b040e img{#fig-65d57d83b040e img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

De blunders werden door het team van Sky uiteindelijk ook opgemerkt, want de tweet is op hun pagina niet meer terug te vinden. De volgende keer zullen ze ongetwijfeld een beetje beter op gaan letten op de social media afdeling.

Gezien de uitspraken van Gene Haas over Mick Schumacher zullen ze bovendien sowieso een nieuwe foto moeten gaan gebruiken. We kijken al uit naar een veel te kleine Nico Hülkenberg met Deutsche Vermögensberatung op de borst.

  • Formule 1
  • Red Bull Content Pool, BrunoPress